Hvad er NUF og hvordan kan det blive uundværligt for din virksomhed?

NUF står for Norskregistreret Utenlandsk Foretak og er en smart måde at tage din virksomhed til næste skridt i Skandinavien. En sådan registrering giver din virksomhed et norsk momsnummer, som bruges ved fakturering af dine norske kunder – både B2B og B2C (privatkunder). En NUF registrering fjerner udfordringerne for kunderne med den smarte registrering er dig som tager dig af moms og told for kunden. Med NUF er hjemmesidepriserne all-in. Den smarte registrering betyder også du som virksomhed vil få færre klager og mindre administration at tage sig af. Med NUF får du forbedret kundeoplevelse hvilket på sigt vil kunne vise sig i form af loyalitet. NUF registrering er derudover værdifuldt, når du vil vise, at du tager det norske marked alvorligt, og at du overholder norsk lovgivning. Mange norske virksomheder vil kun arbejde sammen med andre virksomheder, der er registreret. Registreringen gør det også lettere at åbne en bankkonto i Norge eftersom at du allerede er registreret i det norske system. Det kan gøres hurtigt og nemt online at blive registreret. Der er stort set ingen omkostninger forbundet med en registrering. Du skal give nogle grundlæggende oplysninger om din virksomhed, f.eks. virksomhedens navn, adresse, e-mail-adresse og kontaktperson. Når du har indsendt disse oplysninger, vil du modtage dit norske momsnummer inden for kort tid. Herefter kan du begynde at fakturere dine norske kunder på en let og ordentlig måde. Hvis du ønsker at lære mere om NUF og begynde din rejse ind på det norske marked, så kan du finde meget mere hos https://www.timevat.com/services/nuf-norge/.

 

Øg din virksomheds kundeserviceniveau og spar penge med NUF 

 

NUF er et system, der hjælper virksomheder med at spare penge på fortoldningsomkostninger. Det gør det muligt for virksomheder at sende flere forsendelser på samme tid, hvilket reducerer det samlede antal toldklareringsprocesser, der skal udføres. NUF gør det også nemmere at håndtere returforsendelser, da alle reklamationer og ombytninger kan modtages i Norge og sendes retur sammen, når virksomheden beslutter det. Det betyder, at virksomhederne undgår at skulle betale told og moms på en ny forsendelse, hver gang der foretages en ombytning. En registrering sikrer også hurtigere leveringstider for virksomhederne, da NUF giver virksomhederne fuld kontrol over deres forsyningskæde. Det betyder, at det kan hjælpe virksomhederne med at spare penge og forbedre deres kundeserviceniveau. Vi kender alle sammen til den lange ventetid på en forsendelse og hvor frustrerende den kan være for alle parter involveret. Ved at registrere dig som et udenlandsk foretagende i Norge, så gør du processen lettere for alle parter involveret. Din kunder vil opleve en hurtigere leveringstid, hvilket på sigt vil øge din virksomheds popularitet på markedet, samtidigt med at din virksomheds bekostninger ligeså vil blive billigere. Med så mange fordele at hente bør det stå klart og tydeligt hvorfor en sådan registrering er et must hvis du ønsker at brede dig ud på det norske marked.